Recension, No.1 Purity Cleansing Balm från REN

Tack vare rengöringen från REN får jag chansen att göra något jag aldrig tidigare gjort, nämligen reklamera en skönhetsprodukt. Jag brukar vanligtvis tycka att det inte riktigt är värt besväret, men när man köper en rengöring för 470:- så är det inte ok när det känns som att man hällt syra i ögonen efter användning och att ögonen morgonen efter fortfarande är helt rödsprängda och kliande.

Det är väl kanske inte helt svårt att lista ut att jag tyckte rengöringen från REN sög. Om man ska försöka bortse från det faktum att det gjorde fysiskt ont att använda produktern, så tycker jag i alla fall att den sög. Konsistensen är vaselinlikande och det är ungefär den känslan som infinner sig efter användning. Att man just har kletat in hela ansiktet med vaselin. Man kan ju tycka att det extremt feta konsistensen borde lösa precis all makeup, men konstigt nog sitter det mesta av sminket kvar trots att jag stått och masserat in produkten i ansiktet i ca två minuter som det står på förpackningen att man ska göra. Självklart blir huden väldigt mjuk, men något annat hade (med tanke på att detta är det absolut fetaste jag någonsin kletat in i mitt ansikte) varit helt otänkbart.

Sammanfattningsvis kan man säga att jag blev rätt glad över att jag inte tålde produkten, för det hade ju varit jävligt surt att sitta med rengöring för nästan 500:- som inte jag inte ens skulle använda under pistolhot. Betyget blir inte helt oväntat en 0:a (sugigare än sugigast).


Kommentarer
Postat av: Emma

Tråkigt när man inte blir nöjd "/

Har varit med om att en tjej på Kicks lurade på mig fel grejer för ca 500 kr. Förbannad kommer man tillbaka dagen efter.

Postat av: Tina

Usch den lät läskig. Hittills har jag inte varit nöjd med något jag har testat av REN's produkter faktiskt.

2009-10-04 @ 10:44:13
URL: http://beleza.blogg.se/
Postat av: Annie

Men gud, låter ju som en mardrömsprodukt!

2009-10-04 @ 11:23:16
URL: http://anniemarias.blogg.se/
Postat av: Make it Up

Emma: Va trisst =( men du fick väl pengarna tillbaka.



Tina: Det här är det första jag prova och jag är inte direkt sugen på att prova något annat.



Annie: Ja, det var riktigt hemsk.

2009-10-05 @ 13:21:49
URL: http://makeitup.blogg.se/
Postat av: Sublim

Blä! Vem vill ha vaselin i ansiktet! REN känns väldigt hajpade och dyra. De saker jag testar har inte känns direkt speciella och absolut inte värda de högra priserna.

2009-10-05 @ 19:09:18
URL: http://www.sublimt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback