Recension, Deo pure natural protect Biotherm

Det har ju varit rätt mycket snack om att aluminiumklorid i deodoranter är cancerframkallande, så med det i åtankte köpte jag Biotherms senaste deodorant Deo pure natural protect som är helt aluminiumfri. 

Tyvärr är det just alumimiumkloridet som motverkar både lukten och fukten så efter bara nån timme är jag toksvettig och stinker.

Sammanfattningsvis: En deo utan aluminiumklorid är ju bra om man är rädd för just aluminiumklorid, men vill man slippa stinka svett och vara sjöblöt under armarna bör man välja en annan deo. Betyget blir en 1:a (katastrof). 



Kommentarer
Postat av: Kissen

I hear you!

Jag har verkligen försökt för jag gillar produkter utan en massa skit, men det blir samma resultat här.

Inte så jäkla kul att vara nyduschad och fräsch, ta en runda på stan och när man kommer hem stinka som om man inte duschat på en vecka eller så...

Postat av: Therese

Testa Vichys deo som finns på apoteket. Den är verkligen kanonbra! :)

2009-09-11 @ 13:48:53
Postat av: Make it Up

Kissen: nej, men visst är det trisst. borde finnas sådant som inte innhåller massa skit, men som ändå är bra.



Therese: Den har jag och den gillar jag, men min favorit är Deo Pure från Biotherm =)

2009-09-13 @ 11:48:39
URL: http://makeitup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback