Dior Show

Alla trogna läsare vet att jag för det mesta använder vattenfast mascara, men att jag sen i Januari varit på jakt efter en vanlig mascara som inte är så jobbigt att tvätta bort. Förra månaden var det Blinc som testades och nu den här har det varit Dior Show.

Och vad tycker jag då? Nej, Dior Show är nog helt enkelt inte mascaran för mig. Varför? Den blir precis som många andra mascaror alldeles för blöt, vilket i sin tur medför att fransarna (som jag alltid böjer) trillar ner och blir sådär fult raka igen. Den fungerar någolunda bra om man bara snuddar fransarna med den, men då tycker jag å andra sidan att lite av meningen med mascaran försvinner. Jag vill ha långa, täta och uppåtböjda fransar. Sen var det ju det här med hållbarheten också... Redan vid lunchtid sitter hälften av mascaran under ögonen och vid kvällstid ligger det även små smulor under ögen. Inte snyggt!

Betyget blir en 3:a. Absolut inget mer!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ojdå! :O Det lät inget vidare inte! Hehe, har varit lite sugen på Dior show, men inte köpt den för den monstruösa borsten ;)

2007-02-18 @ 15:45:23
Postat av: Rouge

Ojdå! :O Det lät inget vidare inte! Hehe, har varit lite sugen på Dior show, men inte köpt den för den monstruösa borsten ;)

Postat av: natalie

jag har haft diorshow två gånger, och använder den nu fortfarande, och den är jättebra på mig! mascaror har ju olika effekt på olika människor... man får helt enkelt testa sig fram, och det är ju kul :)

2007-02-18 @ 16:54:20
URL: http://eaudenatalie.blogspot.com
Postat av: S

Rouge: Näe, det var helt enkelt inte mascaran för mig, men borsten var faktiskt det enda som jag gillade. Den sög verkligen tag i alla fransar och målade dom. Tyvärr lite för mkt bara, men jag har tänkt att använda den tills den tar slut för mascaror brukar ju torka lite vart efter som, så förhopmmingvis blir den bättre kanske. =D

Natalie: Kul att den funkar på dig :) och det är ju precis som du säger. Olika mascaror fungerar olika på olika människor. Det beror mkt på vad man har för fransar att utgå ifrån. Jag har ju mina stenhårda, lite lätt nedåtpekande asiat-ögonfransar, så det är väl kanske inte världens bästa utgångspunkt ;)

2007-02-18 @ 17:11:05
URL: http://makeitup.blogg.se
Postat av: Rouge

Rouge: Jaha! ;) Tja det låter ju bra i alla fall... hum den kanske skulle kunna vara något för mig då eftersom den verkligen suger tag i fransarna sådär! ;) Och yes, konsistensen bättrar sig nog med tiden =)

2007-02-18 @ 19:53:54
URL: http://lemakeup.blogspot.com
Postat av: Annie

Låter som du har liknande fransar som mig! mitt "problem" är oxå att många mascaror är för blöta så att fransarna blir raka igen. Mina fransar är långa, men tyvärr jätteraka, så med fel mascara blir det inte alls fint:( Diorshow vattenfast funkar dock bra på mig!

2007-02-28 @ 22:33:51
URL: http://anniie.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback