En andra chans

image94För nästan ett år sen köpte jag Fatale msacaran från Lancôme som jag nästan direkt dissade. Den blev helt enkelt inte bra på mig, men så var jag inne i Lancôme-disken i helgen och stod och pratade med gulliga Yvonne som övertygade mig om att just Fatalen var den bästa mascaran för att hålla fransarna uppe och att det var bara min sopiga appliceringsteknik som gjort att jag fick raka, klumpiga fransar. Jag fick en utförlig beskrivning av Yvonne exakt hur man skulle vinkla borsten, så jag gick jag hem och plockade fram ett litet prov jag hade liggade och visst sjutton blev det skillnad! Fransarna blev på ett helt annat sätt. Både långa och uppåtböjda. Kanske en aning ihopklibbade, men det gick rätt lätt att kamma ut. Nu vill jag inte på något sätt få er att tro att detta är min favoritmascara. Flex WP är fortfarande the one and only for me, men nu när Lancôme bestämt sig för at sluta med den så måste man ju försöka hitta alternativ och eventuellt kan detta vara något.


Kommentarer
Postat av: Sminkan

Och exakt hur ska man göra för att få den effekten? Låter invecklat. Jag menar, hur många sätt finns det att applicera mascara på?
Men kul att du fick det att funka i alla fall!

Postat av: MAKEitUP

Ja hur gör man? Man lägger kammen lodrätt mot fransarna först och drar den rätt ut ett par ggr. Sen avslutar man med att dra själva kammen genom fransarna en gång. Ja, det är så jag gör i alla fall och det funkar för mig :)

2007-09-18 @ 21:35:18
URL: http://makeitup.blogg.se
Postat av: Ia

Gör typ som MAKRitUP. Tyckte att underfransarna var ett helvete innan jag fattade. Funkar helt utmärkt och det är min nya älskling som jag inte går nånstans utan!

2007-09-19 @ 08:48:25
URL: http://www.themeangreenmachine.blogg.se
Postat av: Rouaa

kan du lägga upp en förklaring med före och efter bilder? om det inte är för mycket att begära dvs :D

2007-09-22 @ 22:18:15
URL: http://www.rouaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback