Deodoranter

Mitt inlägg från mitt badrum var riktigt uppskattat. Många undrar vad jag gör med alla deodoranter och i ärlighetens namn vet jag nog inte riktigt det själv. Jag är ju i och för sig rätt svettig av mig men jag tror att det beror på att jag håller på att provar fram den ultimata. Sen kan man ju undra lite varför jag inte slänger dom jag inte använder. I vilket fall som helst tänkte jag köra en liten snabbrecension av min fina samling.



Från vänster:

Ldb Dry silk - En helt ok deo, men håller inte måttet hela dan. Är dessutom på tok för mycket parfymerad.
Nivea - En bra deo håller hela dan, dock blir man lite svettig i den men man luktar i alla fall gott.
Mum - Världens bästa deodorant! Pallar allt, men har tyvärr slutat tillverkas. (alltså jag vet att den görs i glasflaska, men den är inte alls lika bra konstigt nog. dessutom får man hårsäcksinflamation av den.)
Elisabeth Arden Grean Tea - Håller svetten borta hela dagen, men är även den för mycket parfymerad och så har jag lite svårt för att den är i cremeform.
Biotherm Deo pure natural protect - Deo utan aluminiumklorid och det är ju bra, men det är det enda som är bra med den här deon.
Vichy - Riktigt bra deo som pallar trycket en hel dag.
Biotherm Deo Pure - Min nuvarande favorit. Milt parfymerad och håller både lukt och fukt borta hela dagen.
Mum Sensitive Care - En ny variant av Mum som är ok, dock tyckter jag det kliar rätt mycket under armarna varje gång jag änvänder den. Kan beror på att den är stört parfymerad, vilket är lite skumt eftersom att den ska vara för känslig hud.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Har du testat stick deos? Har använt en från Rexona i säkert 10 år nu, den är grym! Dock måste man komma ihåg att kleta på efter man tagit på sig tröjan, annars kommer det lätt vita fläckar.

2009-09-12 @ 21:16:07
Postat av: Make it Up

Kajsa: har provat det ett par gånger men har lite svårt för just det faktum att man får vita fläckar på kläderna.

Postat av: Annie

Jag föredrar faktiskt herrdeodoranter, tycker det är mkt mkt bättre!

2009-09-13 @ 15:45:42
URL: http://anniemarias.blogg.se/
Postat av: marybeth

Känner igen mig, oj vad deos man testat! Jag har testat sticks, flytande, cremeform, ja jag vet inte allt..



Jag har fastnat för en nu och det är Palmolive Naturals Invisible, Anti white marks. Jag måste ha en som inte ger vita fläckar på kläderna för jag använder i princip bara svarta kläder. Denna ger inga fläckar (man får ju så klart vänta lite till den torkar eller ha på den efter att man tagit på tröjan men den ger verkligen inte såna fläckar som vanliga deos gör), den luktar gott och man börjar inte stinka utan den funkar en hel dag utan problem. Kan ju alltid vara värt att testa.. :) Kostar väl runt 25-30 kr i affären tror jag.

2009-09-24 @ 00:33:49
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Carolina

Hur kommer det sig att din nuvarande favorit är Biotherm-deodoranten? Du skrev ju nyss ett inlägg där du gav betyget katastrof. Om man vill ha en deo som håller svett borta och som luktar gott, vilken skulle du då rekommendera? Tack för en bra blogg!

2009-10-05 @ 00:21:42
Postat av: Make it Up

Carolina: Det är Biothermdeodoranten med ljusblått lock (den 2:a från höger som heter Deo Pur) som är min favoritdeodorant. Den jag inte gillar från Biotherm är den med grönt lock (den 4:e från höger som heter Deo Pur Natural Protect).

2009-10-05 @ 09:00:30
URL: http://makeitup.blogg.se/
Postat av: Carolina

Okej, att det var två olika hade jag missat helt! Tack!

2009-10-13 @ 16:42:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback